april 2014

sol & grilling

Heihei!
FIkk ikke blogget noe mer i helga, har brukt de siste feriedagene til grilling og mye kos ute i strålende sol. På søndag dro vi en gjeng opp til Ingeborg og Kristine og tente opp grillen, for første gang i år for meg hvertfall! Fikk skikkelig sommerstemning, og vi begynte å lure på om det var sommerferie vi hadde. Sola skinner fortsatt og det hjelper masse på humøret, selv om det er masse skolearbeid som må gjøres. Skal dra å trene med Hanne nå, så må resten av kvelden brukes til øving til mattetentamen på fredag. Håper dere har hatt en fin påskeferie

Dagstur & Blå Lagune

Da er jeg hjemme igjen. Kom oss endelig hjem på fredag, da vi måtte vente i to og en halv time i Oslo fordi vi ikke rakk flyet der. Har vært en kjempe fin tur, og nå skal jeg bare være hjemme resten av ferien og lade opp til skolen starter igjen.

På onsdag var vi som sagt på dagstur, og selv om været ikke var så bra ble det en opplevelsesrik tur.

tante, Embla og meg

På torsdag var det Blå Lagune som var planen, og selv om det nesten var storm ute dro vi. Vi har ikke akkurat vært heldig med været på turen her... Ble ikke helt samme opplevelse som i fjor da jeg også var der. Var kjempedeilig i vannet men det haglet, blåste og regnet, så ble kjempe kald og våt i ansiktet. Men vi fikk tatt på oss litt silka ansiktmaske, som er i bøtter ved vannet og svømte til et sted med litt ly haha.

Haha jaa, var ikke så lett å få et fint bildet, men her ser dere hverfall hvordan været var.

Var siste kvelden vår på torsdag, så da ble det stor påskemiddag, og islandske påskeegg til dessert. Islandske påskeegg er de beste!

I dag er det strålende vær her i Trondheim! Skal utnytte det best mulig og kanskje det blir grilling. Tenkte også jeg skulle poste det lille jeg kjøpte på Island i kveld eller i morgen.  Ha en fin dag

april, 16

Heihei

Nå er vi straks på vei ut døra. Vi skal nemlig på dagstur og blant annet se geysir og bade ute i varme kilder! Har sett geysir en gang før her, men da var jeg så liten så jeg husker ingenting.

I går hadde vi ikke så masse planer, så det ble en litt roligere dag. Etter vi hadde spist lunsj dro vi på fishspa! Hadde gledet meg til det og trodde det skulle føles godt, men det var ikke akkurat som jeg hadde sett for meg haha. Var faktisk veldig ekkelt haha, men morsomt å ha prøvd.

Ha en fin dag!

første dag på Island

God morgen! Vi ligger to timer bak Norge her på Island, så her har er vi akkurat ferdig med å spise frokost. Vi kom oss endelig fram i går etter mye styr med bagasjen, da pappa og Benjamin ikke fikk sine kofferter. Men i sju tiden kom koffertene så det gikk heldigvis bra.

Været var ikke helt på sitt beste, men vi tok alikevell en bytur når vi kom. Vi gikk ikke så langt før vi bestemte oss for å sette oss ned på en café og drikke kakao. Senere utpå dagen dro vi til Kringlan, som er et kjøpesenter her.  Kjøpte en fin jakke, som jeg kan vise senere.

Da vi kom tilbake hadde familien bestemt seg for å grille! Haha, var ikke akkurat det typiske gillværet, men smakte hvertfall kjempe godt. Ble til og med marsmallows til dessert!

I dag har vi litt åpne planer, så for se hva vi finner på. Kommer også flere bilder senere.
Ha en fin dag dere

Reiseklar

Hei! Nå ligger jeg i senga og skal straks legge meg. Kofferten er pakket og klar, og jeg gleder meg veldig til noen fine dager borte fra Trondheim. Søskenbarna mine bor på Island, så vi skal bo hos dem. Blir kjempe koselig å se de igjen, ettersom vi ikke ser de så ofte. Må stå opp i seks tiden i morgen, da flyet vårt går ganske tidlig. Men når det kommer til reising synes jeg det er helt greit å stå opp tidlig.
Har hatt en typisk søndag i dag, og ikke gjort så veldig mye. Lagde en ekstra god kveldsmat med smoothie og havregryns pannekaker, og kvelden har gått til pakking og å se White Collar.

God natt

breakfast

Woho, endelig påskeferie♥ Denne uka har vært en av de mest slitsomste på skolen, så har sett så utrolig fram til ferie. På mandag reiser familien til Island, som jeg har nevt tildligere. Gleder meg veldig, og jeg skal blogge mye mer enn jeg har gjort de siste ukene. Har nesten blitt en vane at jeg kun blogger i helgene, noe jeg egentlig synes er veldig dumt.

I morrest dro familien på Rica Nidelven og spiste frokost, for å feire pappa sin bursdag. Var tidlig oppe første ferie dagen, men absolutt verdt det. Var den beste frokosten jeg har hatt på lenge, og var helt stappmett når vi dro hjem, haha.

Om ikke så lenge drar vi på middag til farmor og farfar, også får jeg se hva jeg finner på i kveld.
Ha en fin dag videre!

jumpsuit

Hei dere! I dag har jeg hatt en av de roligste søndagen på lenge, og det har vært deilig. Sov lenge, startet dagen med en film og god frokost. Gleder meg så mye til påskeferie nå. Da reiser familien til Island - bare en skoleuke igjen!

jumpsuit: nelly, skinnjakke: H&M

nok en solskinns dag

God lørdag allesammen   I går hadde vi fri på skolen ettersom vi hadde avspasering og hjemme jobbing hele dagen. Er mye på skolen neste uke, så var veldig deilig med en ekstra fridag! Dro for å møte Marta, Elisabet og Janne på solsiden i går for å filme til et skoleprosjekt. Etterpå spiste vi ute på Peppes i finværet

Er det noe jeg virkelig for sommerstemning av så er det å sitte ute på solsiden å spise i steikende sol!  Marta kom også en tur på besøk på kvelden, og vi bare slappet av med Norske talenter, nøtter og frukt.

I dag hadde jeg vekkeklokka på tidligere enn vanlig på en lørdags morgen, for å få mest mulig ut av dagen og bli ferdig tidligere med jobb, trening og lekser. Har godt rundt med søndagsfølelse i hele dag, og blir like glad hver gang jeg kommer på at det bare er lørdag! Nå har jeg akkurat spist taco med familien, og jeg og lillebror ligger godt plassert i hver vår sofakrok. Tror nok jeg blir liggende her resten av kvelden å.