juli 2012

Klar for reise!

Hei dere! Nå har jeg akkurat spist frokost og skal pakke det siste, før vi skal kjøre til Hamar i dag. Vi blir bare på Hamar i kveld, for gry tidlig i morgen reiser vi til Italia. Blir så deilig med sol og varme igjen.
Er ikke sikker på neste gang jeg får blogget, men skal prøve at det ikke blir så lenge til:)

Ha en finfin dag<3
Skal dere reise noe mer i ferien?

Lunsj på Clarion hotell

Hei! I dag måtte jeg og Marta stå opp kl ti, noe som er tidlig for oss. Fordi vi skulle på lunsj på Clarion hotell sammen med farmor og Ingrid(søstra til Marta). Det var utrolig koselig og veldig god mat der. Og etter vi hadde spist  gikk jeg, Marta og Ingrid i byen og shoppet litt. Kjøpte ikke så mye, men kan kanskje vise det senere.

Nå må jeg pakke, for i morgen reiser vi til Hamar. Er så dårlig på å pakke, tar alltid med for masse. Men ha en fin dag videre<3

Sleepover

Hei dere! Nå er jeg til Marta, søskenbarnet mitt og ligger over. Vi har akkuratt sett EasyA, og hatt en veldig koselig kveld. Vi har også tatt en del bilder og ledd masse, haha. Her er noen av bildene.

Også bakte vi så mange kanelsnurrer. Som ble super gode.

Kveldsmaten vår, smooties og boller

God natt<3

Hjemme igjen

Heii! Da er vi kommet hjem fra stangvik. Må si festivalen var litt anderledes en jeg hadde trodd. Hadde trodd det skulle være sånn fult av  folk, stor scene der osv, men det var det altså ikke. Er i hver fall såå glad Julie kunne bli med, hadde ikke blitt det samme uten. Så vi hadde en koselig kveld i går da. Det ble ble heller ikke noen brae bilder, menmen, nå reiser jeg jo snart til Italia og da blir det sikkert masse biler:)

Ha en fin kveld:)

27 juli

Hei! Nå må jeg skynte meg å skrive dette innlegget her. Får nå drar vi snart å henter Julie før vi kjører til til Stangvik. Satser alt på bra vær! Og håper på at det er nett der, hvis ikke blogger jeg når jeg kommer hjem i morgen kveld.

Bakte såå gode boller i går, måtte bare legge ut et bilde, hehe.

Ha en fin fredag<3

Good morning sunshine

God morgen:) Nå har jeg akkurat spist en god frosost. I dag tror jeg det blir en veldig rolig dag, drar kanskje en tur til byen. Også må jeg pakke litt til vi skal dra til Stangvik i morgen. Vet ikke om det blir blogging der, men vi kommer hjem på lørdags kvelden. Så det er bare en liten tur.

Som vanlig er det overskyet her i Trondheim i dag. Er så lei av været her.
Blogges senere! Ha en finere dag<3

Nytt kamera!

Da har jeg akkurat kommet hjem fra byen og kjøpte nytt kamera. Er så glad og nå har jeg fått super blogglyst. Så nå blir det mere bilder på bloggen.

Ha en super dag!<3

Love sun

Hei:) I dag er det den første dagen siden jeg kom hjem at det har vært litt varmt og sol.  Har vært i byen og kjøpt inn litt småting. Blandt annet sko til bryllupet jeg skal i. Dere får se de senere, så fine. Første august reiser jeg, mamma og lillebror til Italia. Og der skal vi på bryllup til onkelen og tanten min. Gleder meg veldig, og det blir deilig med varmt vær igjen.
MEN i morgen skal jeg å kjøpe nytt kamera! Vi fikk heldigvis forsikring på det, etter at det bli stjelt/mistet i Boston. Ble så glad:D Så da blir det også mere blogging.

Bildene er fra en strand i Chicago. Savner det sånn!
Bloggens i morgen<3

Hyttetur

Hei dere! Grunnen til ikke noe blogging er fordi jeg dro på hyttetur til oppdal på torsdag. Vi var på hytta til Thora, som er ei av bestevennene mine. Sammen med tre andre venninner, Julie, Gudrun og Janne.
På fredag var vi blandt annet på ridetur. Det var veldig koselig på starten, helt til den hesten jeg ridde og Gudrun ridde på begynte å sparke etter hverandre. Så det ble litt drama og vi ble veldig skremt. Og Gudrun ble sparket i forten. Men ingen datt av heldigvis Også spiste vi på Peppes pizza på kvelden. Vi koste også masse med noen kaninunger som var naboen sine, De var så utrolig søte. Og Janne fikk ta med seg to hjem! Selv om det var iskaldt og litt regn hadde vi det veldig koselig og vi spiste masse god mat og så film Også tok vi toget hjem i går.

Hesten jeg ridde på. Den het trampoline, haha

Har ingen brae bilder fra hytteturen, Janne har mange så kanskje det kommer senere.

17 juli

Hei! Sorry for så dårlig blogging. Men som sagt har jeg jo mistet kameraet mitt, og da for jeg ikke tatt så mange bilder så da er det ikke like gøy å blogge. Men jeg skal prøve å bli flinkere.
I går var jeg på trening , ellers gjorde jeg ikke noe spessielt. I kveld drar jeg til Janne og liggerover.Vi har bare møtt hverandre på trening etter jeg kom hjem. Så det blir sikkert veldig koselig.

Bilder er fra bursdagen min i mai:)
Ha en fin dag !

Bilder fra New York 2

Hei dere! Her kommer det neste innlegget med bilder fra New York:)

Håper dere liker bildene:)

Hjemme i Norge

Hei! Da et jeg hjemme igjen etter 2 og en halv uke i USA. Kom hjem i fire tiden i går, og var så trøtt. Vi hadde ikke sovet på over ett døgn på grunn av tidsforskjellen og reisen. Har akkuratt stått opp nå. Hvis jeg hadde sovet lenger hadde jeg bare fortsatt å snu på døgnet. Men i dag tror jeg det blir en veldig rolig dag.

På onsdag dro vi til flyplassen i fem tiden. Så vi hadde nesten en hel dag i new York før det. Etter en stor amerikansk frokost dro jeg og mamma i noen butikker. Og det ble den siste shoppingen i New York for denne gangen. Skal helt sikker tilbake! Så dro vi på high line og spiste lunsj. High line er noen gamle togskinner som ikke lenger brukes, som nå er gjort om til en lang fin gågate.  Og den er litt høyere oppe enn de ordentlige gatene, så man kan se ned på de.  Det er ikke noen butikker der eller noen sånn, men det er små boder der som selger mat og drikke. Så etter vi hadde spist taco til lunsj skulle vi tilbake til hotellet for å hente bagasjen vår. Men vi dro først innom Dylan's Candy Bar, som er en stor godteri butikk og kjøpte is.

Her er vi oppe på high line

Ha en fin dag!<3

Outfit 10/7

Alt er fra forever 21

Nå drar vi inn til Boston. Vet ikke om jeg får blogget på hotellet.
Ha en fin dag!

Hampton beach

Heei! I dag har vi vært på stranden i nesten hele dag. Det var en fin strand men vannet var kaldt og det kom masse bølger så det ble ikke så mye bading, men da ble det mer soling. Og i gaten ved siden av var det små butikker og resturanter, som vi gikk litt å så i. På vei hjem spiste vi middag på en seafood resturant. Men jeg er ikke så glad i reker og krabber osv, så da spiste jeg kylling.
I morgen drar vi inn til Boston city for å shoppe litt, før vi tar bussen tilbake til New York. Vi skal sove på hotell der en natt, også drar vi hjem på onsdag, men vi er ikke i Norge før på torsdag da.

God natt ?

Første dag i Boston

Nå har vi akkurat kommet tilbake til huset, etter vi har vært og badet. I går kom vi til Boston. Vi tok først fly i ca to og en halv time, også buss i fire timer. Og jeg klarte å legge igjen kameraet mitt på bussen. Og jeg vet ikke om jeg får det tilbake enda:-( Er så sint på meg selv får at jeg ikke sjekket om jeg hadde det får vi kom helt fram. Vi har ring, så håper virkelig at noen finner det. Det var også helt nytt.
Men ja, de vi bor hos har SÅÅ fint hus, og det er liksom litt på landet så de har stor hage.

Det er så sykt mange fine hus her. Og det er akkurat passe varmt. Tror det er rundt 30-35 grader, mens i det andre stedene vi har vært har det vært litt over 40 grader. Og da er det får varmt å gå i byen og på stranda osv. Vi har egentlig ikke gjort så mye i dag.  Men nå skal vi snart spise middag.

trøtt..

Blogges:)

Bilder fra New York

Vi var på musical på broadway og så THE PHANTOM OF THE OPERA. Har allerede sett det en gang før i London, men det er veldig bra. Og vi fikk dra back stage etterpå.

Det var helt sykt å gå i time square, med alle de høye skyskraperne med reklamen på!

Det kommer et til innlegg senere med flere bilder. De siste dyrebildene er fra Central park zoo.
Blogges i morgen!

Last day in Chicago

Hei!! Nå har jeg akkurat pakket kofferten til vi reiser i morgen. Det blir egentlig litt trist å reise herfra fordi jeg har hatt det så bra, og det er så mange koselige folk her. Men det blir sikker veldig fint i Boston å. her kommer et innlegg om dagen i dag.

Når jeg sto opp var det pannekaker med sirup og jordbær til frokost. Skikkelig amerikansk, men det var veldig god. Etter frokosten dro jentene og fikset neilene våre på diamond nails., ogde ble kjempe fine.

Tror vi var der i sånn to timer før alle var ferdig. Fikk også fransk manikyr på tærne. Etter det dro vi å spiste lunsj, før vi dro til et stort shopping senter, får å shoppe. Det ble ikke så mye shopping, men litt ble det.  Så spiste vi middag, og dro på en liten båttur. Det var veldig mørk og varmt, men også fint. På vei hjem dro vi innom huset til datteren til hun vi bor hos. Det er så utrolig mange fine hus her!

Et bilde fra båtturen, litt uklart. Men det var egentlig mye mørkere. Når vi kom hjem badet vi litt i bassenget, og nå skal jeg legge meg.

Skal prøve å få fikset litt på designet i morgen. Og det skal snart komme en finere header. Skal også få lagt ut mere bilder:)

Bilder fra 4th of July

I går(forrigårs) var det 4 juli, som er nasjonaldagen til USA. Så det ble feiring. Det er litt anerledes feiring enn i Norge på 17 mai. De går f.eks ikke så mye i tog. Men familien til de vi bor hos kom på besøk og vi grillet, hadde masse god mat, og koste oss i bassenget. I 8 tia begynte det å masse fyrverkeri, og det varte utover hele kvelden. Vi satt ute å så på, og det var utrolig varmt. Fikk også kjempe mange myggstikk. Men her er noen bilder fra dagen.

Kjeks med grillet mashmellow og sjokolade! Veldig godt, men også veldig søtt haha.

Ble egentlig ikke så masse bilder. Blogges i morgen:)

Waterpark

Heia! Idag har vi vært i Deep River Waterpark. Det er en park med masse sklier, basseng osv. Det var veldig varmt, men deilig i vannet. Vi er på ferie i Chicago nå. Så vi ligger 7 timer bak norsk tid. Derfor kommer noen innlegg når det er natt i Norge. Vi kom til chicago på mandag, og drar til Boston på lørdag. Før vi kom hit var vi i New York i en uke. Vi bor til noen venner som har veldig fint  og stort hus. De har basseng, eget solarium og ja...drømmehus.
Nå har det akkurat vært en liten storm her. Så vi har vært uten strøm i ca en time. Men nå er den tilbake.

På vei hjem dro vi innom Albanese godteributikk:D

-Mathilde

Starte å blogge!

Hei! Da tenkte jeg at jeg skal begynne å blogg. Jeg heter Mathilde, er 15 år og kommer fra Trondheim. I fritiden min turner og danser jeg. På bloggen min kan du lese om hverdagen min, bilder, outfit og mer. Håper du har lyst til å lese bloggen min:)

Velkommen til min blogg!

Dette er den første posten på min nye blogg ;)