juli 2013

Dagstur til Oslo

Heihei! N sitter jeg i min egen seng hjemme igjen. Har hatt en veldig fin, avslappende og solfylt uke. Men m si det er godt vre hjemme igjen ogs. Tok toget i fire tiden i dag og kom hjem for noen timer siden.

I gr( forrigrs) var jeg i Oslo! Tok toget i ni tiden, og ble mtt p Oslo S av Marta og ssteren hennes Ingrid. Hadde en fantastisk fin dag! Vi startet med g litt i butikkene p Oslo City og fortsatte oppover Karl Johan, fr vi kjpte oss lusnj p Deli de Luca og satte oss i en park. Solen skinte, bl himmel og det var faktisk neste for varmt!

Etter lunsj gikk vi oppover mot slottet og til Bogstadveien. Der gikk vi ogs litt i butikker, helt til vi ble s varme at vi bestemte oss for kjpe kald drikke og jordbr, og g ned og sette oss p Aker brygge. P vei ned gikk vi forbi Yogurt Heaven, og det fristet s mye i varmen s vi mtte g innom kjpe det ogs

Som dere ser holdte de p grave mye forran slottet, s dette var det beste bildet jeg fikk tatt. Mtte jo ha ett slottsbilde!

Vi satt p brygga, s utover havet, spiste jordbr og snakket i nesten to timer. Det var sommer og idyll det! Det kom ogs etterhvert noen fra cheerleadinga og mtte oss, som ogs var i Oslo. Utrolig koselig!

Avsluttet dagen i hovedstaden med middag p Fridays p Aker brygge. Er s fint og koselig der nede, skikkelig sommerstemning. Toget mitt gikk jo allerede halv tte, s etter vi hadde spist mtte jeg g opp til Oslo S igjen. Skulle gjerne vrt der flere dager! Det var s fint, og siden hytta vr er spass nre Oslo tar jeg gjerne en dagstur dit igjen nr det blir muligheten:-)

Hper du har hatt fine sommerdager

Lazy days

Heisann! I morges sto jeg opp ltt tidligere enn vanlig fr spise frokost med familien, fr Benjamin og mamma skulle kjre hjem. Jeg blir her noen dager ekstra med bestemor og bestefar, og tar toget hjem.

I dag har vi tatt det helt med ro og ikke gjort noe annet enn bare vrt her solt oss, lest, spist god mat og bare nytt fin vret. Jeg forstuet nemlig ta i gr, og det gjorde s vondt. Det er littbedre i dag, men klarer ikke g s mye, s derfor passet det bra bare vre her kose oss.

Dagens lunsj

Grsdagens antrekk

Topp Berska // shorts H&M // sko Roots // solbriller Strandvarius

July, 22

Heihei! Vknet til strlende sol i dag ogs, og satte meg ute med resten av familien spiste frokost. Etterp dro vi p Maxi, som er ett kjpesenter i nrheten her. Fikk kjpt meg et par nye, vanlige sommersko. en kose bukse og genser.Litt ut p kvelden dro vi p Peppes og spiste pizza.
Har blitt mye hverdagsblogging i det siste, men det er liksom ikke s mye annet blogge om nr jeg er p hytta. Men i morgen kommer hvertfall dagens antrekk.

N har jeg ventet flere timer p at bildene skal lastet opp, s tregt nett...

I dag minnes vi alle ungdommer og voksne som ble s urettferdig berrt 22.07.2011. Kondolerer til alle som ble fra tatt livet sitt og sender varme tanker til alle prrende

Kom selv til Oslo p kvelden for 2 r siden. Da hadde vi kun hrt litt p radioen og viste vi ikke mye om hva som hadde skjedd,men det var veldig spessielt og trist vre der akkurat den kvelden og dagene etter. Det ble en Oslo tur som aldri vil glemmes.

Solnedgang

Hei dere! I dag har vi bare vrt p hytta og solt oss, lekt litt med hageslangen, slappet av og grillet mesteparten av dagen.Ettergrillingen dro vi p besk til sskenbarnet til mamma og familien som har kommet hit helt fra USA. Vi bodde jo noen dager til dem i fjor, nr vi var der!!!S det var kjempe koselig se de igjen. P vei hjem dro vi innom en strand kveldsbadet. Haha jeg kom meg bare med vannet til knrne da, men det var fordi det var s store steiner i vannet og da var det s vondt g, pluss at vannet var iskaldt. Men fikk hvertfall tatt en litt bilder:-)

Lillebror

Koigen strand

Heihei! Etter vi hadde spist sen frokost ute i solen i dag, ordnet vi oss og dro ned til stranda. Der har vi vrt i nesten hele dag, og badet, solte oss, spist lunsj og is.
Nr vi kom hjem igjen ble jeg med p vannkrig med Benjamin, fr vi spiste middag. N skal vi snart sette oss ute igjen og spise grnnsaker med dipp:-)
Ha en fin kveld!

Kos p hytta

Heisann! Da er jeg, mamma og Benjamin kommet fra p hytta, hvorbestemor og bestefar ogs er. Nr vi kom fikk vi god middag og jordbr til dessert. Resten av kvelden har vi sett p TV og bare kost oss. Er s deilig vre p hytta og slappe helt av, ikke fle at jeg m noe eller gr glipp av noe.
I morgen drar vi kanskje p stranden. Blir uansett herlig se solen igjen! Stor koser meg hvertfall p hytta n!

Se s fin himmelen var i kveld!

Hper du har hatt en fin dag!

July, 18

Hei! I gr dro jeg til Janne litt utp kvelden l over. Vi hadde en utrolig koselig kveld, med god mat, prating og film. Og n er det hele tre uker til jeg ser henne igjen!:-(
I morgen tidlig kjrer vi til hytta. Kan ikke vente med komme meg bort fra kalde, regnfulle Trondheim. Er jo rene sydenvret der i forhold til her. Skal prve f blogget p hytta, men nettet er veldig tregt og telefonen har E-nett der, s jeg fr se...

Har tatt veldig lite bilder de siste dagene, s fr legger ut noen som er tatt iBarcelona
N m jeg pakke ferdig ogs blogges vi senere!

New makeup

Heihei! Da tenkte jeg vise dere litt ny sminke som jeg kjpte i Barcelona.

Chanel leppestift i fargen 39 Paradise ( fargen er ikke s rd som p bildet), og en utrolig myk og fin lippgloss fra Clarins. Er helt klart mine nye favoritter til leppene!

Sjokolade pudderet og primer & poreless powder fra Sephora. Tror vi var innom tre Sephora, og sjokoladepudderet var utsolgt overalt. Men den siste dagen dro vi bare en kjapp tur innom, fr se om de hadde ftt det inn, og det hadde de!

Bobbi Brown foundationen kjpte jeg p taxfree i London, nr vi var p klassetur. S denne har jeg brukt en stund n og er utrolig fornyd med den. Kjpte den fordi jeg trengte en ny fondation og hadde hrt s mye bra om denne, og den var absolutt s bra som forventet.

Black and white

Heihei! N sitter jeg i senga og gleder meg s mye til vi drar p hytta p fredag!? Der er den nemlig sommervr med over 20 grader og sol!
I gr dror jeg til Julie, har ikke mtt hennne p flere uker s det var super koselig. Det var jo s drlig vr s dro p butikken kjpte inn litt godt og bare var hjemme til hun, og snakket og koste oss. Litt senere p kvelden endte vi opp med dra p kino se "The Bling Ring". Filmen er jo basert p ordentlige hendelser, og jeg synes det var en bra film:-)
Haha, skulle jo se den filmen hjemme hos Marta kvelden fr Barcelona, ogs skte vi den opp og begynte se den. Vi begge syntes egentlig at den var ganske kjedelig og ble litt skuffet over den, fordi vi hadde hrt at den skulle vre s bra. Men s helt p slutten av filmen, begynte jeg tenke at Emma Watson skulle jo vre med i filmen. S viste det seg at vi s en helt annen film, bare med samme handlig og mye drligere filmet. Og det fant vi ut nr vi nesten hadde settt ferdig hele filmen, haha. S den vi s i gr var mye bedre!

Bildene er fra siste kvelden i Barcelona:-)

N skal jeg begynne orden meg, ogs skal jeg mte Janne senere i dag

Video: Barcelona 2013

Her er Barcelona videoen:-) Og det er ogs den frste videoen jeg legger ut p blogge!Hper dere liker den.

Ha en fin dag

July, 14

God morgen! Vret her i Trondheim er ikke akkurat s mye skryte av. De siste dagene har det regnet og vrt overskyet, stor forskjell fra barcelona. Vil tilbake til varme, sol og strand! Eneste positive med drlig vr er at man kan ligge i sengen se p serier med god samvittinghet, men blir jo lei av det tilslutt ogs...
Har forresten redigert en video fra Barcelona som kommer i kveld eller i morgen:-)

N skal jeg komme meg opp og trene! Blogges senere

Antrekk

Topp fra Pull & Bear // Shorts fra Bikbok // Cardigan fra Cubus // Sko Converse

Home sweet home

Bildene er fra en av de frste dagen vi var her

Hei alle sammen! Da er jeg hjemme igjen, og har hatt en fantastisk uke! Har kost meg s mye, og savner det allerede kjempe mye. Har aldri vrt i Barcelona fr, og likte byen veldig godt. Det jeg spesielt likte der var at det var strand og shopping i samme by. Vi var p stranden nesten hver dag, og fikk shoppen en del . Vi har ogs ftt sett mye av byen, og slappet av ved bassenget. Hotellet vi bodde p var veldig fint, og var nre bde stranden og sentrum. Det likte vi veldig godt.
Var ganske kald komme ut av flyet i Trondheim med 18 grader, etter vi har hatt en uke med over 30. Men det var i det minste sol da, som jeg har hrt det ikke har vrt fr i uka.

Beach day

Heihei! I dag har vi vrt p stranden nesten hele dagen. Vi sov litt lengere enn vi har gjort dagene fr, og dro p vr fast frokost caf. Der spiste pannekaker, fr vi ordnet oss til stranden. Det var strlende sol helt til etter vi hadde spist lunsj. Da ble det overskyet, ogs begynte det regne... Derfor dro vi tilbake til hotellet, og hadde litt ekstra tid her fr vi spiste middag. I kveld er siste kvelden her, s vi spiste tre retters middag p en fin resturant ved stranda. S fint og koselig!

N m vi pakke koffertene, og i morgen reiser vi hjem. Vil ikke hjem, kunne godt vrt her mye lenger!
God natt

Road trip

Hei alle sammenBildene over er fra i gr da vi var spiste middag p en resturant ved stranden. Der er s fint her!
I dag sto vi opp litt tidligere fordi vi skulle p en turist buss som kjrer rund i Barcelona, s vi fr sett mye av byen p kort tid. Vi tok to forskjellige busser med forskjellige ruter. Den frste turen var ganske morsom, fordi da satt vi verst og forrest p en dobbeldekker. S da hadde vi god utsikt. Tok ikke noen bilder, men filmet mye. P den andre bussen var det s varmt! Jeg orket verken ta opp kameraet eller pne drikkeflaska. Det var virkelig varm! S nr bussturen var ferdig kom vi alle kokte ut av bussen, og dro spiste lunsj p et vindig sted i skyggen. Det var godt det!
Vi droppet stranda i dag, fordi vi er blitt s solbrente. Ble heller litt shopping fr middag, som var helt greit.

Vi var s trste og varme nr vi skulle tilbake til hotellet, s det var det herlig med en kald og god frappe i hnda!

I morgen er siste dagen her, fr vi reiser hjem p fredag. Skal nyte den fult ut! Blogges i morgen:)

Perfecto

Heihei! I dag spiste jeg og Marta frokost p hotellet for frste gang her. Dagene fr har vi spist ute p caf eller p hotellrommet. God frokost var det hvertfall! Etter frokost hadde vi egentlig planlagt dra p spaet her, og f massasje. Men siden der var fult og vi hadde ftt massasje timer forskjellige tider droppet vi det. Spa er jo utrolig deilig, men mye koseligere nr vi er sammen.
Derfor gik vi opp til verandaen p taket, og s om det var noen ledige solsenger og det var det. Vi skyndte oss ned fr skifte til bikini, og nr vi kom opp igjen var selflgelig alle solsengene tatt... Men vi fikk to senger eterhvert. S i hele dag har vi solt oss og badet der oppe. Og vi har begge blitt brunere, wihu! Litt solbrent ogs da..

Vi bestilte oss mat og drikke, satt i hver vr solseng, solen skinte og det var utrolig herlig! Vi har gjort mye de siste dagene, s det var deilig ha en ordentlig sole og avslapnings dag:) En god erstattning til spa var det hvertfall!

N skal jeg ordne meg til vi skal ut spise middag. Ha en fin dag vidre

La Rambla

I dag dro vi til La Rumbla, som er en koselig gate full av sm butikker, resturanter og boder som solgte frukt, smykker, godteri og andre ting. Der spiste vi lunsj, og gikk s litt i bodene og butikkene. De hadde blant annet Nike som vi var innom igjen og mange turist butikker. Ogs gikk vi en strre shopping gate med alle de store butikkene, fant endelig Topshop:-) S fikk shoppet bittelitt litt i dag . Etter det dro vi p stranden fram til middag, som vi har gjort hver dag n!

Sun day

Heihei! N ligger jeg i senga og er helt utslitt i fttene. I dag dro vi til en stor og fin park etter frokost. Der gikk vi opp p ett lite berg, og nr vi sto der hadde vi utsikt over hele byen.
Det var s varmt i dag, den varmeste dagen s langt. Holdte p smelte bort nr vi skulle spise lunsj. Men da var det s deilig p bade p stranden, etter vi hadde vrt i parken.

I kveld var vi s p et fontene "show". Det var helt nydelig! Masse folk som var samlet rundt fontenen. Det var s fin stemning med fontenen som lyste opp og musikk i bakrunden. Det var s utrolig fint se p!

Fantastisk dag

Hei allesammen! Dagen i dag har ogs vrt s fin! Etter frokost tok vi undergrunden til kjpesenteret Diagonal Mar. Der hadde de s mange kjempefine butikker! Blant annet Berska, Nike, Sephora, Stradivarius, Pull and Bear og Primark. Ogs mtte vi innom starbuck og spise lunsj. Nr vi kom tilbake til hotellet var vi s sliten av all gingen, s vi gikk ned p stranden og lr der i noen timer fram til vi mtte begynne ordne oss til middag.

Glade shoppere, haha

God natt!

Frste dag i Barcelona

Heihei! N ligger jeg og Marta slapper av i senga, etter reising og en kjempe fiin dag. Vi landet her i Barcelona kvart p 10, og mtte vente p bagasjen i en evighet fr den kom. Men vi fikk den endelig tilslutt og satte oss i en taxi som kjrte oss til hotellet. Etter vi hadde sjekket inn dro vi ut og spiste lunsj p en resturant p stranden, fr vi badet og solte oss. Stranden her er s fin og vi tilbrang noen timer der fr vi gikk tilbake til hotellet, og kjpte oss lemonade og satt oss ved bassenge.
For en liten stund siden kom vi tilbake til hotellet, etter at vi har vrt ute spiste middag og gtt litt sett litt i noen sm, koselige gater.Har allerede blitt solbrent... Men i morgen skal vi p shopping, s da blir vi ikke like mye ute i solen. Hper p at det blir bedre da!

Pakket og klar

Hei! Da er kofferten pakket og alt er klart til Barcelona. Krysser fingrene for at det er nett p hotellet, s jeg fr blogget. N drar jeg opp til Marta.
Snakkes i Barcelona!

July, 3

Heihei! Da er jeg kommet hjem igjen, etter noen fine dager p hytta. Skulle gjerne blogget mer mens jeg var der, men nettet var s tregt og det tok over en time laste opp bildene, s da fikk jeg ikke gjort det.

N fr jeg bare pakke om kofferten fra hytta til Barcelona. Flyet vrt gr i 6 tiden p fredag morgen, s i morgen drar jeg til Marta og liggerover, siden vi m reise s tidlig til flyplassen. Jeg gleder meg s mye til komme til ett varmere land, ligge p stranda, shoppe, spise ute p resturanter, elsker virkelig sydenreiser.