juli 2013

Dagstur til Oslo

Heihei! Nå sitter jeg i min egen seng hjemme igjen. Har hatt en veldig fin, avslappende og solfylt uke. Men må si det er godt å være hjemme igjen også. Tok toget i fire tiden i dag og kom hjem for noen timer siden.

I går( forrigårs) var jeg i Oslo!  Tok  toget i ni tiden, og ble møtt på Oslo S av Marta og søsteren hennes Ingrid. Hadde en fantastisk fin dag! Vi startet med å gå litt i butikkene på Oslo City og fortsatte oppover Karl Johan, før vi kjøpte oss lusnj på Deli de Luca og satte oss i en park. Solen skinte, blå himmel og det var faktisk neste for varmt!

Etter lunsj gikk vi oppover mot slottet og til Bogstadveien. Der gikk vi også litt i butikker, helt til vi ble så varme at vi bestemte oss for å kjøpe kald drikke og jordbær, og gå ned og sette oss på Aker brygge.  På vei ned gikk vi forbi Yogurt Heaven, og det fristet så mye i varmen så vi måtte gå innom å kjøpe det også

Som dere ser holdte de på å grave mye forran slottet, så dette var det beste bildet jeg fikk tatt. Måtte jo ha ett slottsbilde!

Vi satt på brygga, så utover havet, spiste jordbær og snakket i nesten to timer. Det var sommer og idyll det!  Det kom også etterhvert noen fra cheerleadinga og møtte oss, som også var i Oslo. Utrolig koselig!

Avsluttet  dagen i hovedstaden med middag på Friday´s på Aker brygge. Er så fint og koselig der nede, skikkelig sommerstemning. Toget mitt gikk jo allerede halv åtte, så etter vi hadde spist måtte jeg gå opp til Oslo S igjen.  Skulle gjerne vært der flere dager! Det var så fint, og siden hytta vår er såpass nære Oslo tar jeg gjerne en dagstur dit igjen når det blir muligheten:-)

Håper du har hatt fine sommerdager ♥

Lazy days

Heisann! I morges sto jeg opp ltt tidligere enn vanlig får å spise frokost med familien, før Benjamin og mamma skulle kjøre hjem. Jeg blir her noen dager ekstra med bestemor og bestefar, og tar toget hjem.

I dag har vi tatt det helt med ro og ikke gjort noe annet enn å bare vært her å solt oss, lest, spist god mat og bare nytt fin været. Jeg forstuet nemlig tåa i går, og det gjorde så vondt. Det er litt bedre i dag, men klarer ikke å gå så mye, så derfor passet det bra å bare være her å kose oss.

Dagens lunsj

Gårsdagens antrekk

Topp Berska // shorts H&M // sko Roots // solbriller Strandvarius

July, 22

Heihei! Våknet til strålende sol i dag også, og satte meg ute med resten av familien å spiste frokost. Etterpå dro vi på Maxi, som er ett kjøpesenter i nærheten her. Fikk kjøpt meg et par nye, vanlige sommersko. en kose bukse og genser. Litt ut på kvelden dro vi på Peppes og spiste pizza.
Har blitt mye hverdagsblogging i det siste, men det er liksom ikke så mye annet å blogge om når jeg er på hytta. Men i morgen kommer hvertfall dagens antrekk.

Nå har jeg ventet flere timer på at bildene skal lastet opp, så tregt nett...

I dag minnes vi alle ungdommer og voksne som ble så urettferdig berørt 22.07.2011. Kondolerer til alle som ble fra tatt livet sitt og sender varme tanker til alle pårørende

Kom selv til Oslo på kvelden for 2 år siden. Da hadde vi kun hørt litt på radioen og viste vi ikke mye om hva som hadde skjedd,men det var veldig spessielt og trist å være der akkurat den kvelden og dagene etter. Det ble en Oslo tur som aldri vil glemmes.

Solnedgang

Hei dere! I dag har vi bare vært på hytta og solt oss, lekt litt med hageslangen, slappet av og grillet  mesteparten av dagen. Etter grillingen dro vi på besøk til søskenbarnet til mamma og familien som har kommet hit helt fra USA. Vi bodde jo noen dager til dem i fjor, når vi var der!!!♥ Så det var kjempe koselig å se de igjen. På vei hjem dro vi innom en strand å kveldsbadet.  Haha jeg kom meg bare med vannet til knærne da, men det var fordi det var så store steiner i vannet og da var det så vondt å gå, pluss at vannet var iskaldt. Men fikk hvertfall tatt en litt bilder:-)

Lillebror

Koigen strand

Heihei! Etter vi hadde spist sen frokost ute i solen i dag, ordnet vi oss og dro ned til stranda. Der har vi vært i nesten hele dag, og badet, solte oss, spist lunsj og is.
Når vi kom hjem igjen ble jeg med på vannkrig med Benjamin, før vi spiste middag. Nå skal vi snart sette oss ute igjen og spise grønnsaker med dipp:-)
Ha en fin kveld!

Kos på hytta

Heisann! Da er jeg, mamma og Benjamin kommet fra på hytta, hvor bestemor og bestefar også er. Når vi kom fikk vi god middag og jordbær til dessert. Resten av kvelden har vi sett på TV og bare kost oss. Er så deilig å være på hytta og slappe helt av, ikke føle at jeg må noe eller går glipp av noe.
I morgen drar vi kanskje på stranden. Blir uansett herlig å se solen igjen! Stor koser meg hvertfall på hytta nå!

Se så fin himmelen var i kveld!

Håper du har hatt en fin dag!

July, 18

Hei! I går dro jeg til Janne litt utpå kvelden å lå over. Vi hadde en utrolig koselig  kveld, med god mat, prating og film. Og nå er det hele tre uker til jeg ser henne igjen!:-(
I morgen tidlig kjører vi til hytta. Kan ikke vente med å komme meg bort fra kalde, regnfulle Trondheim.  Er jo rene sydenværet der i forhold til her. Skal prøve å få blogget på hytta, men nettet er veldig tregt og telefonen har E-nett der, så jeg får se...

Har tatt veldig lite bilder de siste dagene, så får legger ut noen som er tatt i Barcelona
Nå må jeg pakke ferdig også blogges vi senere!

New makeup

Heihei! Da tenkte jeg å vise dere litt ny sminke som jeg kjøpte i Barcelona.

Chanel leppestift i fargen 39 Paradise ( fargen er ikke så rød som på bildet), og en utrolig myk og fin lippgloss fra Clarins. Er helt klart mine nye favoritter til leppene!

Sjokolade pudderet og primer & poreless powder fra Sephora. Tror vi var innom tre Sephora, og sjokoladepudderet var utsolgt overalt. Men den siste dagen dro vi bare en kjapp tur innom, får å se om de hadde fått det inn, og det hadde de!

Bobbi Brown foundationen kjøpte jeg på taxfree i London, når vi var på klassetur. Så denne har jeg brukt en stund nå og er utrolig fornøyd med den. Kjøpte den fordi jeg trengte en ny fondation og hadde hørt så mye bra om denne, og den var absolutt så bra som forventet.

Black and white

Heihei! Nå sitter jeg i senga og gleder meg såå mye til vi drar på hytta på fredag!? Der er den nemlig sommervær med over 20 grader og sol!
I går dror jeg til Julie, har ikke møtt hennne på flere uker så det var super koselig. Det var jo så dårlig vær så dro på butikken å kjøpte inn litt godt og bare var hjemme til hun, og snakket og koste oss. Litt senere på kvelden endte vi opp med å dra på kino å se "The Bling Ring". Filmen er jo basert på ordentlige hendelser, og jeg synes det var en bra film:-)
Haha, skulle jo se den filmen hjemme hos Marta kvelden før Barcelona, også søkte vi den opp og begynte å se den. Vi begge syntes egentlig at den var  ganske kjedelig og ble litt skuffet over den, fordi vi hadde hørt at den skulle være så bra. Men så helt på slutten av filmen, begynte jeg å tenke at Emma Watson skulle jo være med i filmen. Så viste det seg at vi så en helt annen film, bare med samme handlig og mye dårligere filmet.  Og det fant vi ut når vi nesten hadde settt ferdig hele filmen, haha. Så den vi så i går var mye bedre!

Bildene er fra siste kvelden i Barcelona:-)

Nå skal jeg begynne å orden meg, også skal jeg møte Janne senere i dag

Video: Barcelona 2013

Her er Barcelona videoen:-) Og det er også den første videoen jeg legger ut på blogge! Håper dere liker den.

Ha en fin dag

July, 14

God morgen! Været her i Trondheim er ikke akkurat så mye å skryte av. De siste dagene har det regnet og vært overskyet, stor forskjell fra barcelona. Vil tilbake til varme, sol og strand! Eneste positive med dårlig vær er at man kan ligge i sengen å se på serier med god samvittinghet, men blir jo lei av det tilslutt også...
Har forresten redigert en video fra Barcelona som kommer i kveld eller i morgen:-)

Nå skal jeg komme meg opp og trene! Blogges senere

Antrekk

Topp fra Pull & Bear // Shorts fra Bikbok // Cardigan fra Cubus // Sko Converse

Home sweet home

Bildene er fra en av de første dagen vi var her

Hei alle sammen! Da er jeg hjemme igjen, og har hatt en fantastisk uke! Har kost meg så mye, og savner det allerede kjempe mye. Har aldri vært i Barcelona før, og likte byen veldig godt. Det jeg spesielt likte der var at det var strand og shopping i samme by. Vi var på stranden nesten hver dag, og fikk shoppen en del å. Vi har også fått sett mye av byen, og slappet av ved bassenget.  Hotellet vi bodde på var veldig fint, og var nære både stranden og sentrum. Det likte vi veldig godt.
Var ganske kald å komme ut av flyet i Trondheim med 18 grader, etter vi har hatt en uke med over 30. Men det var i det minste sol da, som jeg har hørt det ikke har vært før i uka.

Beach day

Heihei! I dag har vi vært på stranden nesten hele dagen. Vi sov litt lengere enn vi har gjort dagene før, og dro på vår fast frokost café. Der spiste pannekaker, før vi ordnet oss til stranden. Det var strålende sol helt til etter vi hadde spist lunsj. Da ble det overskyet, også begynte det å regne... Derfor dro vi tilbake til hotellet, og hadde litt ekstra tid her før vi spiste middag. I kveld er siste kvelden her, så vi spiste tre retters middag på en fin resturant ved stranda. Såå fint og koselig!

Nå må vi pakke koffertene, og i morgen reiser vi hjem. Vil ikke hjem, kunne godt vært her mye lenger!
God natt

Road trip

Hei alle sammenBildene over er fra i går da vi var å spiste middag på en resturant ved stranden. Der er så fint her!
 I dag sto vi opp litt tidligere fordi vi skulle på en turist buss som kjører rund i Barcelona, så vi får sett mye av byen på kort tid. Vi tok to forskjellige busser med forskjellige ruter. Den første turen var ganske morsom, fordi da satt vi øverst og forrest på en dobbeldekker. Så da hadde vi god utsikt. Tok ikke noen bilder, men filmet mye. På den andre bussen var det så varmt! Jeg orket verken å ta opp kameraet eller åpne drikkeflaska. Det var virkelig varm! Så når bussturen var ferdig kom vi alle kokte ut av bussen, og dro å spiste lunsj på et vindig sted i skyggen. Det var godt det!
Vi droppet stranda i dag, fordi vi er blitt så solbrente. Ble heller litt shopping før middag, som var helt greit.

Vi var så tørste og varme når vi skulle tilbake til hotellet, så det var det herlig med en kald og god frappe i hånda!

I morgen er siste dagen her, før vi reiser hjem på fredag. Skal nyte den fult ut! Blogges i morgen:)

Perfecto

Heihei! I dag spiste jeg og Marta frokost på hotellet for første gang her. Dagene før har vi spist ute på café eller på hotellrommet. God frokost var det hvertfall! Etter frokost hadde vi egentlig planlagt å dra på spaet her, og få massasje. Men siden der var fult og vi hadde fått massasje timer forskjellige tider droppet vi det. Spa er jo utrolig deilig, men mye koseligere når vi er sammen.
Derfor gik vi opp til verandaen på taket, og så om det var noen ledige solsenger og det var det. Vi skyndte oss ned får å skifte til bikini, og når vi kom opp igjen var selfølgelig alle solsengene tatt... Men vi fikk to senger eterhvert. Så i hele dag har vi solt oss og badet der oppe. Og vi har begge blitt brunere, wihu! Litt solbrent også da..

Vi bestilte oss mat og drikke, satt i hver vår solseng, solen skinte og det var utrolig herlig! Vi har gjort mye de siste dagene, så det var deilig å ha en ordentlig sole og avslapnings dag:) En god erstattning til spa var det hvertfall!

Nå skal jeg ordne meg til vi skal ut å spise middag. Ha en fin dag vidre

La Rambla

I dag dro vi til La Rumbla, som er en koselig gate full av små butikker, resturanter og boder som solgte frukt, smykker, godteri og andre ting. Der spiste vi lunsj, og gikk å så litt i bodene og butikkene. De hadde blant annet Nike som vi var innom igjen og mange turist butikker.  Også  gikk vi en større shopping gate med alle de store butikkene, fant endelig Topshop:-) Så fikk shoppet bittelitt litt i dag å. Etter det dro vi på stranden fram til middag, som vi har gjort hver dag nå!

Sun day

Heihei! Nå ligger jeg i senga og er helt utslitt i føttene. I dag dro vi til en stor og fin park etter frokost. Der gikk vi opp på ett lite berg, og når vi sto der hadde vi utsikt over hele byen.
Det var såå varmt i dag, den varmeste dagen så langt. Holdte på å smelte bort når vi skulle spise lunsj. Men da var det så deilig på bade på stranden, etter vi hadde vært i parken.

I kveld var vi å så på et fontene "show". Det var helt nydelig! Masse folk som var samlet rundt fontenen. Det var så fin stemning med fontenen som lyste opp og musikk i bakrunden. Det var så utrolig fint å se på!

Fantastisk dag

Hei allesammen! Dagen i dag har også vært såå fin! Etter frokost tok vi undergrunden til kjøpesenteret Diagonal Mar. Der hadde de så mange kjempe fine butikker! Blant annet Berska, Nike, Sephora, Stradivarius, Pull and Bear og Primark. Også måtte vi innom starbuck og spise lunsj. Når vi kom tilbake til hotellet var vi så sliten av all gåingen, så vi gikk ned på stranden og lår der i noen timer fram til vi måtte begynne å ordne oss til middag.

Glade shoppere, haha

God natt!

Første dag i Barcelona

Heihei! Nå ligger jeg og Marta å slapper av  i senga, etter reising og en kjempe fiin dag. Vi landet her i Barcelona kvart på 10, og måtte vente på bagasjen i en  evighet før den kom. Men vi fikk den endelig tilslutt og satte oss i en taxi som kjørte oss til hotellet. Etter vi hadde sjekket inn dro vi ut og spiste lunsj på en resturant på stranden, før vi badet og solte oss. Stranden her er såå fin og vi tilbrang noen timer der før vi gikk tilbake til hotellet, og kjøpte oss lemonade og satt oss ved bassenge.
 For en liten stund siden kom vi tilbake til hotellet, etter at vi har vært ute å spiste middag og gått litt å sett litt i noen små, koselige gater. Har allerede blitt solbrent... Men i morgen skal vi på shopping, så da blir vi ikke like mye ute i solen. Håper på at det blir bedre da!

Pakket og klar

Hei! Da er kofferten pakket og alt er klart til Barcelona. Krysser fingrene for at det er nett på hotellet, så jeg får blogget. Nå drar jeg opp til Marta.
Snakkes i Barcelona!

July, 3

Heihei! Da er jeg kommet hjem igjen, etter noen fine dager på hytta. Skulle gjerne blogget mer mens jeg var der, men nettet var så tregt og det tok over en time å laste opp bildene,  så da fikk jeg ikke gjort det.

Nå får jeg bare pakke om kofferten fra hytta til Barcelona. Flyet vårt går i 6 tiden på fredag morgen, så i morgen drar jeg til Marta og liggerover, siden vi må reise så tidlig til flyplassen. Jeg gleder meg så mye til å komme til ett varmere land, ligge på stranda, shoppe, spise ute på resturanter, elsker virkelig sydenreiser.