august 2014

skolestart

Heii dere! Da var sommerferien over og tilbake på skolebenken. Startet ikke før 11 i dag, så jeg, Janne, Martine og Tuva spiste frokost hjemme til Hanne før skolen begynte. Var en kort dag med bare litt informasjon og utdeling av timeplaner. Er jo streik, så er bare noen få timer jeg må møte opp til så lenge den fortsetter. Skulle egentlig bruke ettermiddagen til trening, men her ligger jeg med vondt i hodet og tett nese. Passer ikke akkurat så bra å bli syk nå, men håper på at det gir seg fort hvis jeg tar det litt med ro.

Meg og Martine i oslo og bilde fra helga. Ha en fin kveld videre

black & white

genser reserved, shorts guess, sko nelly

Heihei♥ Akkurat nå sitter jeg barnevakt. Ella la seg i åtte tiden, og siden da har jeg sittet å sett på den ene serien etter den andre på netflix. Leste også nettopp et veldig inspirerende og godt skrevet innlegg på bloggen til Anniken Jørgensen, kalt annijor, om arbeidsforholdene til syersker bak store kleskjeder.  Så hvis dere ikke har lest det anbefaler jeg dere å lese det her.
Dere får ha en fin kveld videre!

jurmala

Heihei! Da er jeg hjemme igjen etter feriens siste tur. Begynner å nærme seg skolestart og tilbake til hverdagsrutiner. Kommer til å savne sene frokoster, ligge ute i solen og varme sommerkvelder, men ser alikevell fram til å få litt hverdagsrutiner igjen. Den siste dagen i Riga dro vi til stranden jurmala. Var en veldig typisk "sydenstrand" med høy musikk, lange rekker med strandresturanter, masse folk og alle mulige type solsinger man kan leie. Det var veldig fint der og jeg likte stranden godt, bare synd det var litt overskyet. Nå skal jeg rydde ut av kofferten og se ukens nye pll episode. Så snakkes vi om litt

yesterday

God morgen! Her er noen bilder fra i går da vi blant annet var på et kjempestor marked som solgte alt mulig av mat, klær og annet tilbehør. Var litt kaldere og regn i går, så måtte utsette stranden til i dag. Føler jeg allerede har mistet det meste av brunfargen fra Lisboa, så det blir bra med litt sol.
Nå har vi akkurat spist frokost og skal snart dra ned på et spa i nærheten. Er siste dagen her i dag, før vi reiser hjem tidlig i morgen.
Ha en fin dag dere

framme i Riga

Heihei! Tidlig i morrest tok familien fly til Riga! Har vært lite blogging i det siste, så har ikke fått sagt at jeg skulle hit. Da vi kom fram på hotellet la vi fra oss bagasjen og gikk rett til hotellfrokosten ♥ Ble noen timer søvn på hotellet før vi gikk inn mot sentrum. Leste på nettet at noen anbefalte å ta en liten båt nedover elva som går gjennom byen, så det gjorde vi! Var kjempedeilig med båttur i varmen og vi fikk øye på flere fine resturanter i vannkanten. Etterpå spiste vi lunsj på et lite, koselig te-hus og gikk litt i butikker. Nå er vi tilbake på hotellrommet og skal bare slappe av her en timestid.
Håper du nyter de siste ukene av sommerferien, hvis du fortsatt har ferie!

oslove

Hei! Lenge siden sist nå, har vært på hyttetur og i Oslo og har ikke hatt så mye tid til å blogge. Var på hytta til Elisabet med Marta og Maria forrige helg og vi storkoste oss. I går kom jeg hjem fra tre nydelige dager i Oslo med Janne og Martine. Vi kom fram klokken sju på onsdagsmorgen, og etter handling og frokost la vi oss å sov noen timer før vi dro inn til sentrum. På torsdag var planen å dra på tusenfryd! Det var utrolig mange folk der og vi ble stående mye i kø, men var veldig gøy når det endelig ble vår tur da haha. På kvelden dro vi ned til akerbrygge, og satte oss på en av resturantene der. Vi var veldig heldig med været ettersom det egentlig var meldt regn noen dager. Den siste dagen bestemte vi oss får å ta båten ut til Hovedøya og bade og sole oss. Vi har hvertfall hatt kjempefine dager!