Reise

jurmala

Heihei! Da er jeg hjemme igjen etter feriens siste tur. Begynner å nærme seg skolestart og tilbake til hverdagsrutiner. Kommer til å savne sene frokoster, ligge ute i solen og varme sommerkvelder, men ser alikevell fram til å få litt hverdagsrutiner igjen. Den siste dagen i Riga dro vi til stranden jurmala. Var en veldig typisk "sydenstrand" med høy musikk, lange rekker med strandresturanter, masse folk og alle mulige type solsinger man kan leie. Det var veldig fint der og jeg likte stranden godt, bare synd det var litt overskyet. Nå skal jeg rydde ut av kofferten og se ukens nye pll episode. Så snakkes vi om litt

yesterday

God morgen! Her er noen bilder fra i går da vi blant annet var på et kjempestor marked som solgte alt mulig av mat, klær og annet tilbehør. Var litt kaldere og regn i går, så måtte utsette stranden til i dag. Føler jeg allerede har mistet det meste av brunfargen fra Lisboa, så det blir bra med litt sol.
Nå har vi akkurat spist frokost og skal snart dra ned på et spa i nærheten. Er siste dagen her i dag, før vi reiser hjem tidlig i morgen.
Ha en fin dag dere

framme i Riga

Heihei! Tidlig i morrest tok familien fly til Riga! Har vært lite blogging i det siste, så har ikke fått sagt at jeg skulle hit. Da vi kom fram på hotellet la vi fra oss bagasjen og gikk rett til hotellfrokosten ♥ Ble noen timer søvn på hotellet før vi gikk inn mot sentrum. Leste på nettet at noen anbefalte å ta en liten båt nedover elva som går gjennom byen, så det gjorde vi! Var kjempedeilig med båttur i varmen og vi fikk øye på flere fine resturanter i vannkanten. Etterpå spiste vi lunsj på et lite, koselig te-hus og gikk litt i butikker. Nå er vi tilbake på hotellrommet og skal bare slappe av her en timestid.
Håper du nyter de siste ukene av sommerferien, hvis du fortsatt har ferie!

fotos de lisboa

Heihei! Ble ikke så mye blogging da jeg var i Lisboa, men tok selvfølgelig masse bilder. Når jeg leser andre blogger synes hvertfall jeg bilder og blogging om reiser er noe av det beste å lese om. Så jeg tenkte å vise noen av bildene jeg har fra turen, også kommer videoen i morgen.
Får så lyst til å dra tilbake av å se på bildene - vi hadde en nydelig uke

belem

Hei! Da er jeg hjemme igjen etter to kjempefine uker borte! Vi landet på Gardermoen onsdagskveld og var på hytta fram til fredag. Da kjørte vi opp til en annen hytte på fjellet. Ble overrasket over at det lå en stor, fin sandstrand like ved og været var kjempe herlig!

Siden flyet vårt ikke gikk før på kvelden på onsdag hadde vi nesten hele dagen der nede. Vi tok trikken til bydelen Belem. Rakk ikke så mye mer enn å spise lunsj og å gå litt i gatene, men det var kjempe fint og de koselige gatene vi gikk i. Savner byen allerede og selv om det var litt deilig å komme hjem kunne jeg hvert der mye lengere!

Ha en fin kveld dere

so much fun

I dag tok vi toget igjen til en ny strand for å prøve surfing! Vi var på et kurs i litt over en time og det var mye vanskeligere enn jeg trodde. Man ble også kjempe sliten av å holde på i vannet så lenge, men det var utrolig gøy!! Etterpå lå vi bare på stranden i noen timer til det var på tide å ordne seg til middag. I kveld spiste vi på en kjempe fin resturant med nydelig mat. I morgen er det den siste hele dagen her, så den skal nytes fult. Håder dere har hatt en fin dag

estoril

Heii♥ Nå har vi akkurat kommet tilbake på hotellet, etter middag og vm-finale. Tidligere i dag tok jeg og Marta toget til stranden Estoril. Rakk ikke og være der i såå mange timer, men stranden var fin og vi koste oss. Var nemlig veldig viktig for lillebror og pappa at vi var ordnet ferdig til middag klokka sju, så vi rakk å sette oss ned på en resturant til finalen begynte.
I morgen står surfing på planen så da må vi opp ekstra tidlig. Gleder meg til å prøve det!

encantará aquí

Etter frokost i dag tok jeg, mamma og Marta toget til en strand litt utenfor byen. Der lå vi i noen timer og spiste etterpå en god lunsj. Er ganske så solbrent på magen, ettersom vi syntes det gikk litt sakte med brunfargen og smurte oss med sololje bare de siste minuttene før vi skulle dra. Virket litt sterkere enn jeg trodde haha.
Ellers er Lisboa en så koselig by og gleder meg til å besøke flere strender ♥

first day in lisbon

Heihei! Har vært lite oppdatering i det siste, og akkurat nå befinner jeg meg i Lisboa! Kom fram i morrest etter en lang natt med null søvn, så nå er vi ganske trøtte og skal snart legge oss. Har hatt en veldig rolig og deilig dag. Etter vi hadde spist lunsj og vært en liten tur inn mot sentrum dro vi tilbake til hotellet og benyttet takterassen på hotellet. Ble liggende i sola i noen timer før vi dro ut å spiste middag. I morgen drar vi ut til en av de fine strendene her. Tror det skal bli veldig fint! God natt dere