Reise

jurmala

Heihei! Da er jeg hjemme igjen etter feriens siste tur. Begynner nrme seg skolestart og tilbake til hverdagsrutiner. Kommer til savne sene frokoster, ligge ute i solen og varme sommerkvelder, men ser alikevell fram til f litt hverdagsrutiner igjen. Den siste dagen i Riga dro vi til stranden jurmala. Var en veldig typisk "sydenstrand" med hy musikk, lange rekker med strandresturanter, masse folk og alle mulige type solsinger man kan leie. Det var veldig fint der og jeg likte stranden godt, bare synd det var litt overskyet. N skal jeg rydde ut av kofferten og se ukens nye pll episode. S snakkes vi om litt

yesterday

God morgen! Her er noen bilder fra i gr da vi blant annet var p et kjempestor marked som solgte alt mulig av mat, klr og annet tilbehr. Var litt kaldere og regn i gr, s mtte utsette stranden til i dag.Fler jeg allerede har mistet det meste av brunfargen fra Lisboa, s det blir bra med litt sol.
N har vi akkurat spist frokost og skal snart dra ned p et spa i nrheten. Er siste dagen her i dag, fr vi reiser hjem tidlig i morgen.
Ha en fin dag dere

framme i Riga

Heihei! Tidlig i morrest tok familien fly til Riga! Har vrt lite blogging i det siste, s har ikke ftt sagt at jeg skulle hit. Da vi kom fram p hotellet la vi fra oss bagasjen og gikk rett til hotellfrokostenBle noen timer svn p hotellet fr vi gikk inn mot sentrum. Leste p nettet at noen anbefalte ta en liten bt nedover elva som gr gjennom byen, s det gjorde vi! Var kjempedeilig med bttur i varmen og vi fikk ye p flere fine resturanter i vannkanten. Etterp spiste vi lunsj p et lite, koselig te-hus og gikk litt i butikker. N er vi tilbake p hotellrommet og skal bare slappe av her en timestid.
Hper du nyter de siste ukene av sommerferien, hvis du fortsatt har ferie!

fotos de lisboa

Heihei! Ble ikke s mye blogging da jeg var i Lisboa, men tok selvflgelig masse bilder. Nr jeg leser andre blogger synes hvertfall jeg bilder og blogging om reiser er noe av det beste lese om. S jeg tenkte vise noen av bildene jeg har fra turen, ogs kommer videoen i morgen.
Fr s lyst til dra tilbake av se p bildene - vi hadde en nydelig uke

belem

Hei! Da er jeg hjemme igjen etter to kjempefine uker borte! Vi landet p Gardermoen onsdagskveld og var p hytta fram til fredag. Da kjrte vi opp til en annen hytte p fjellet. Ble overrasket over at det l en stor, fin sandstrand like ved og vret var kjempe herlig!

Siden flyet vrt ikke gikk fr p kvelden p onsdag hadde vi nesten hele dagen der nede. Vi tok trikken til bydelen Belem. Rakk ikke s mye mer enn spise lunsj og g litt i gatene, men det var kjempe fint og de koselige gatene vi gikk i. Savner byen allerede og selv om det var litt deilig komme hjem kunne jeg hvert der mye lengere!

Ha en fin kveld dere

so much fun

I dag tok vi toget igjen til en ny strand for prve surfing! Vi var p et kurs i litt over en time og det var mye vanskeligere enn jeg trodde. Man ble ogs kjempe sliten av holde p i vannet s lenge, men det var utrolig gy!! Etterp l vi bare p stranden i noen timer til det var p tide ordne seg til middag. I kveld spiste vi p en kjempe fin resturant med nydelig mat. I morgen er det den siste hele dagen her, s den skal nytes fult. Hder dere har hatt en fin dag

estoril

HeiiN har vi akkurat kommet tilbake p hotellet, etter middag og vm-finale. Tidligere i dag tok jeg og Marta toget til stranden Estoril. Rakk ikke og vre der i s mange timer, men stranden var fin og vi koste oss. Var nemlig veldig viktig for lillebror og pappa at vi var ordnet ferdig til middag klokka sju, s vi rakk sette oss ned p en resturant til finalen begynte.
I morgen str surfing p planen s da m vi opp ekstra tidlig. Gleder meg til prve det!

encantar aqu

Etter frokost i dag tok jeg, mamma og Marta toget til en strand litt utenfor byen. Der l vi i noen timer og spiste etterp en god lunsj. Er ganske s solbrent p magen, ettersom vi syntes det gikk litt sakte med brunfargen og smurte oss med sololje bare de siste minuttene fr vi skulle dra. Virket litt sterkere enn jeg trodde haha.
Ellers er Lisboa en s koselig by og gleder meg til beske flere strender

first day in lisbon

Heihei! Har vrt lite oppdatering i det siste, og akkurat n befinner jeg meg i Lisboa! Kom fram i morrest etter en lang natt med null svn, s n er vigansketrtte og skal snart legge oss. Har hatt en veldig rolig og deilig dag. Etter vi hadde spist lunsj og vrt en liten tur inn mot sentrum dro vi tilbake til hotellet og benyttet takterassen p hotellet. Ble liggende i sola i noen timer fr vi dro ut spiste middag. I morgen drar vi ut til en av de fine strendene her. Tror det skal bli veldig fint! God natt dere